lauantai 22. toukokuuta 2010

Tauluja.......balettia

Nukkekotiani ei ole vielä tapetoitu, mutta muutama taulu on jo valmiina. Nämä seuraavat taulut löytävät paikkansa oleskeluhuoneesta, minne myös "rokokoo" kalusteetkin sijoittuvat. Taulut kuvaavat minun toista rakasta harrastustani, nimittäin balettia. Olen harrastanut nyt neljä vuotta aikuisbalettia ja se on vienyt minun sydämeni kokonaan. Kaunis ja herkkä musiikki sekä rauhalliset liikkeet ovat mitä parhainta henkistä ja fyysistä hyvinvointia minulle. Niinpä myös nukkekodistani täytyy löytyä balettia jossain muodossa, nyt tauluina.


Halusin tauluihin näyttävät raamit. Minulla oli kaunista koristenauhaa, joka jo sinällään olisi näyttänyt hyvältä, mutta halusin raameihin kuitenkin valkoisen maalipinnan sekä kultamaalilla vähän korostusta.


Oikeanpuoleisessa kuvassa on tanssijatar Marie Taglioni Giselle-baletin nimiroolissa vuodelta 1841. Vasemmanpuoleisesta kuvasta minulla ei ole tarkempaa tietoa. Nyt vaan pitäisi päästä tapettikaupoille tai etsiä netistä ja printtailla sieltä seinämateriaalia, jotta taulutkin pääsisivät arvolleen sopivaan paikkaan.

5 kommenttia:

Jaana kirjoitti...

Ihanat kehykset olet tehnyt. Kuvat sopivat kehyksiin tosi hyvin :)

Jatta kirjoitti...

Upeat kehykset ja Ballerinat!

Mare kirjoitti...

Hienot kehykset ja paljon muutakin ihailtavaa löysin täältä. Täytyy tutkailla tarkemmin ja varmaan myös palata takaisin seuraamaan talon valmistumista.
Itse olen aloittanut nukkekotinäpertelyjä samoista lähtökohdista kuin sinäkin eli kunhan lapset ovat maailmalla... mukavaa löytää muitakin!
Kaikkea hyvää sinulle toivottelee Mare

tilkkutiina kirjoitti...

Huippu ihanat taulut!!!!

Mirja kirjoitti...

Ihanat taulut! Aikuisbaletti kuulostaa semmoiselta lajilta, josta mäkin tykkäisin :)